רוחב פס הוא אחד הנושאים הכי חשובים עליו יש לתת את הדעת בכל הקשור לאירוח אתרים. רוחב הפס הוא זה שיקבע את כמות המידע שתישלח ותיקלט באתר, בבלוג או בפורום שלכם, על-ידי הגולשים. ככל שיהיו לך יותר תמונות / סרטונים באתר, כך כמות התעבורה החודשית של אתרך תגדל בהתאם לכמות המידע אותו יש צורך לשלוח לגולש המנסה לפתוח ולגלוש באתרך. כל ספק שירותי אכסון אתרים מאפשר לכם לעקוב אחר כמות המידע שנשלחה/נקלטה באתרכם על בסיס חודשי, כך שבמידה ויש לכם מנוי המוגבל בכמות תעבורת המידע החודשית, ברגע שתעברו את ההגבלה הזו... ינעל אתרכם לאלתר באופן אוטומטי עד תחילת החודש הבא.
לפני שנעילה שכזו תקרה, הספק ידאג ליצור איתכם קשר ויודיע לכם על הנעילה הקרבה ובאה. ישנן מספר אפשרויות להתמודד עם העניין:
1.בקשו מהספק להוסיף לכם רוחב פס עד סוף החודש.
2.תוכלו לשדרג את חבילת האחסון עוד לפני תקופת סוף החוזה, תוך קיזוז הפרשי העלות בגין התקופה עליה כבר שילמתם.
מעקב אחר כמות התעבורה בה האתר השתמש במהלך החודש היא בעלת חשיבות עליונה. הרי לא תרצו להגיע למצב בו ביום בהיר אחד האתר יינעל לגולשים...
מקווה שהטיפ הזה יהיה שימושי למשתמשים חדשים...
אני לא חושב שזה רעיון כ"כ טוב... כל החבילות ה"בלתי מוגבלות" טומנות בחובן המון כוכביות ואותיות קטנות, כך שמי מכם שלא יקדיש תשומת לב לקריאת חוזה השירות, יכול למצוא עצמו בנקודת זמן כלשהי עם מגבלות כאלו או אחרות.
אני ממליץ לרכוש חבילה המתאימה לצרכים האמיתיים שלכם עם אופציה לשדרוג וגמישות במעבר בין חבילות באמצע השנה.
אני מסכים, כמו כל דבר בחיים... שום דבר אינו מוגבל. גם אחסון אתרים.
אישית, אני מאמין כי באירוח אתרים משותף, חובה להציב גבולות ומגבלות על שטחי האכסון ותעבורת המידע. המגבלות חשובות לצורך שמירה על יציבות המערכת ויציבות סטנדרט השירות אותם אתה מספק לקהל לקוחותיך.
הסיבה העיקרית מאחורי ה"אני מאמין" שציינתי, היא שכל שרת יכול להחזיק X חשבונות ו-Y דרישות (רוחב פס, מעבד, שטח אכסון וכו'), ועל אף הפרסום של חברות אחסון האתרים בדבר עניין ה"בלתי מוגבל", בסופו של דבר ייווצר עומס על השרת או על המעבד ואז יחלו שיבושים בשרת...
יש פתגם באנגלית שאומר – You get what you paid for... ועל אף שאחסון אתרים זול ובלתי מוגבל נראה מפתה, יש להיזהר מכאלה...
יש המון אפשרויות שונות העומדות לרשות משתמשים חדשים המחפשים פתרונות אחסון. בגדול, הכל תלוי ב-reseller המחזיק את השליטה על חלוקת מקום האחסון ונפח התעבורה המוקצה לכל חשבון.
אתרים עסקיים המצריכים פחות אינטראקציה עם הגולש והם בעלי אופי יותר סטטי ופחות דינאמי, כנראה שלא יצטרכו לחשוב יותר מדי על תעבורת מידע עקב מספר הגולשים הנמוך יחסית והתכנים הקיימים באתר. יחד עם זאת, בעלי אתרים מסוגים כאלו אולי ירצו לתת יותר משקל לאיכות השירות ולא ל"כמות" השירות. תמיד תוכלו למצוא זול יותר.
במידה ואתם מאלה העוקבים בחשש אחר כמות התעבורה ש"התבזבזה" עד כה, יהיה זה רעיון טוב לרכוש חבילת אחסון הכוללת רוחב פס ושטח אחסון בלתי מוגבלים... כך לא תצטרכו לדאוג. כיום, העלויות של אחסון אתרים שכזה הוא לא הרבה יותר יקר.