האינטרנט הוא האוטוסטרדה הכי עמוסה בכדור הארץ. בכל יום מיליוני אנשים גולשים באינטרנט, קונים מוצרים בלי לקום מהספה, צופים בסרטים ומאזינים למוזיקה. יש האומרים שלא רחוק היום בו האדם יעבור לחיות בתוך המחשב. בעולם וירטואלי. אתרים הם חלק בלתי נפרד ממיתוג החברה. כמו כן מדובר בחלק חשוב מהגדלת המכירות ומתן מענה על צרכי הלקוחות. קיימים סוגי אתרים שונים. לכל אחד מהם תפקיד שונה.
אתר תדמית
אתר זה נועד לשמש ככרטיס הביקור הווירטואלי של העסק. מצד אחד הוא יפה ומרהיב. הוא מציג לגולש את המסר אותה רוצה להציג החברה. מצד שני אתרי תדמית היו נפוצים יותר בעבר. כיום אנשים מבינים כי אתר המשמש רק ככרטיס ביקור וירטואלי הוא אולי טוב ליצירת רושם, אבל אינו ממש יעיל כמו אתר תוכן איכותי לקידום מכירות ומענה על צרכי הלקוח. אתר תדמית הוא כמו פרסומת המקשרת בין הגולש לחברה ולא הרבה מעבר לזה.
חנות וירטואלית
כאמור, כיום אין ממש צורך לקום מהספה על מנת לקנות משהו. כיום אפשר להיכנס לאתר, להזמין כמעט כל מוצר אפשרי ולחכות לשליח או להגעת המוצר בדואר. החנות הווירטואלית צריכה לשבת על שרת מאובטח. הרי הלקוחות מבצעים רכישות באמצעות כרטיס אשראי. לכן יש חשיבות רבה בבחירת חברת אחסון אתרים כשזה נוגע לאמינות, שירות וביטחון.
בלוג
אם אתם מחפשים ליצור תדמית כלשהי ברחבי האינטרנט, הפן החזותי הוא אינו הפן היחיד בסיפור. כדי לחזק את התדמית ולהיחשב כמומחה בעיני לקוחות, מתחרים וקולגות בתחום, חשוב להקים בלוג בתוך אתר או בלוג חיצוני ולכתוב בו מאמרים הקשורים לנושא. אלה יכולים להיות מאמרי דעה, ביקורות מוצרים, סקירות או כל דבר אחר שיביא תועלת ללקוח. כמו כך מומלץ לשתף פעולה עם בלוגרים אחרים. לארח מאמרי דעה בבלוג שלכם ולהפך.
דפי נחיתה
למעשה לא מדובר באתר אלא בדף המיועד להניע את הגולש לבצע רכישה. לקוחות מגיעים לדף אחרי הקלקה על מודעה ממומנת בגוגל או בפייסבוק. דף הנחיתה נועד לספק ללקוח מידע תמציתי, לעורר את סקרנותו ולדחוף אותו לבצע פעולה על ידי השארת פרטי יצירת קשר עמו.