מה הסיפור? עם כל-כך הרבה סקירות שליליות המפוזרות בכל רחבי האינטרנט, הנוגעות לכל השחקנים הגדולים בענף אירוח האתרים, אי אפשר שלא לתהות – האם הסקירות השליליות אכן מבוססות ואמיתיות? או שמא מדובר במלחמת תגובות של החברות עצמן, המנסות לגרור אחת את השנייה למטה?
מה אתם אומרים?
האמת היא שההסבר הוא פשוט.
1.רוב חברות אירוח האתרים הן מסוג ה"בלתי-מוגבל" – זה בלתי מוגבל, ההוא בלתי מוגבל... האמת היא שההגבלות הן באותיות הקטנות של חוזה השירות – אותן אף אחד לא קורא.
2.אנשים התרגלו לשירותים חינמיים ברשת – מייל חינם, FTP חינם, אפליקציות ותוכנות חינמיות וכו'.
3.אף אחד לא באמת חושב על הגבלות החומרה הקיימות מאחורי הקלעים במערכות אירוח אתרים.
הקומבינציה של כל אלה גורמת לציפיות גבוהות מחברות אירוח האתרים בקרב המשתמשים בשירותיהן... וכשהם לפתע מתוודעים לצדדים המכוערים של שירות אחסון אתרים, הם מוציאים קיטור בצורת סקירות שליליות המפוזרות בכל רחבי הפורומים באינטרנט.
דבר נוסף – ענף אירוח האתרים אינו ענף בעל נהלים מסודרים או סטנדרטים כלשהם... חברת אירוח מצוינת יכולה להפוך לבלתי-נסבלת, בעוד האחרת שנחשבה לנחותה ובעייתית – פתאום הופכת לנותנת שירות מעולה. כל אירוח אתרים הוא בעל ציון ממוצע בסופו של יום.
השחקנים הקטנים יותר בענף אירוח האתרים אינם שונים מהיתר. לאחר מחקר קטן שביצעתי, מצאתי כי כל מיני ספקים בתחום האירוח פשוט נעלמו לאחר תקופה קצרה כלא היו (יחד עם כספי לקוחותיהם) , והיתר פשוט הורידו את רף השירות ואת איכות המוצר אט-אט.
צריך פשוט למצוא שירות אירוח אתרים משביע רצון ולדבוק בו...
לכל האנשים יש את הנטייה הטבעית להפיץ בנמרצות יתר דעה שלילית בעקבות אכזבה ממוצר/שירות כלשהו. יש פתגם האומר כי דעה שלילית תופץ פי 11 יותר מאשר דעה חיובית, ובפלטפורמת האינטרנט אני גורס שהיחס הזה אף גבוה יותר, בהתחשב בעובדה שהרבה יותר קל להשמיע קול באינטרנט, ושיתוף הגולשים בחוויות השליליות אינו כרוך במאמץ רב / עילאי כלשהו.
סיכמת זאת יפה... אני מסכים.
חלק מהחברות הן כל-כך גדולות עד שלעתים הן מעדיפות לשכוח את הלקוחות לטובת ספירת יתרת הדולרים בחשבון הבנק שלהן.
אני חושב שכמעט לכל חברת אחסון אתרים למעט חברות אירוח אתרים בודדות יש מספר סקירות שליליות ברמה כזו או אחרת, ללא יוצאי דופן. הסיבה לכך היא שאנשים לא מרוצים משמיעים את קולם הרבה יותר מלקוחות מרוצים.
כלל האצבע שאימצתי בעניין – על כל לקוח אחד מרוצה, יש עשרה שאינם מרוצים כלל. אני נוהג להתעלם מנתונים שאינם מגמתיים. לדוגמא, אם בתגובות או בסקירות של מוצר/שירות מסוים אני נתקל ב-90% סקירות חיוביות, ורק סקירה שלילית אחת או שתיים... אני נוטה להתעלם מהתגובות השליליות ולהתרכז בחיוביות.
אין ספק שההסברים משכנעים... תודה.
אולי זה שילוב של השניים...